CrossFit dla początkujących cz.1

Opublikowane dnia: 13 czerwca 2014

metasport_crossfit_dla_początkującychCo to jest CrossFit czyli CrossFit dla początkujących.
Sprawność fizyczna i zdrowy styl życia to główne założenia CrossFit. Czerpanie najlepszych treningów z różnych dyscyplin i sportów jest podstawą treningu CrossFit.

Crossfit polega na intensywnych, krótkich i różnorodnych treningach przeprowadzanych w grupie gdzie ważną rolę odgrywa rywalizacja. Główna idea to tzw. trening funkcjonalny czyli ruchy jakie wykonujemy na co dzień np. podnosząc torbę z zakupami, angażujemy wiele grup mięśniowych i stawów. Każde ćwiczenie przemyślane jest tak, by angażowało jak najwięcej grup mięśni. Mięśnie powinny pracować na maksymalnych obrotach.
Większość treningów CrossFit nie odbywa się w siłowniach czy klubach fitness, ale na salach treningowych, w parkach czy nawet na parkingach. Społeczność CrossFitu, z roku na rok się powiększa. W treningu chodzi przede wszystkim o przekraczanie swoich granic oraz o rywalizację i mobilizowanie innych. Praca nad sobą przy innych jest nieodzownym elementem CrossFitu. Podsumowując jest to trening kondycji i siły.

Historia
System treningu CrossFit został opracowany w Ameryce w latach 90. przez Grega Glassmana. Opracował on zestawy intensywnych ćwiczeń, które wykonywał w swoim garażu. Trening miał na celu poprawić motorykę i ogólnie pojętą sprawność fizyczną.
W 1995 roku Greg Glassman założył pierwszy CrossFit Gym, który w krótkim czasie stał się bardzo popularny.
Od 2000 roku Glassman wraz z żoną prowadzi firmę CrossFit Inc., która obecnie oferuje licencjonowany zestaw ćwiczeń CrossFit oraz posiada wiele siłowni.
Od 2001 roku Greg Glassman zaczął używać treningu CrossFit do trenowania policji w Kalifornii. W późniejszym czasie CrossFit został też wdrożony w trening strażaków, marines i żołnierzy amerykańskich.
Ze względu na dobre wyniki treningowe, CrossFit stał się popularny w wielu krajach świata.

 

Crossfit dla początkujących

efekty po probolan 50

CrossFit obejmuje dużą ilość dyscyplin oraz ćwiczeń, do najważniejszych należą:

– trening biegowy (interwały, wybieganie, tempówki, podbiegi);

– trening siłowy (rwanie, przysiady, martwy ciąg, podrzut, podciąganie na drążku);

– wiosłowanie;

– pływanie;

– jazda na rowerze.
Ćwiczenia przekrojowe przygotowują do wielu aktywności pod względem wytrzymałości i siły.

 

Funkcjonalności treningu crossfit:

-Siła i kondycja! Crossfit buduje wszystkie składowe: sprawność, koordynacje i moc;

– Poprzez różnorodność ćwiczeń treningowych Crossfit jest ciekawy, przy każdym treningu można wykonywać inny zestaw ćwiczeń;

– Oszczędność czasu! Potrzebujesz 20 min. aby wykonać cały trening;

– Budowa poczucia własnej wartości, to Ty podkręcasz sobie „śrubę”, sam decydujesz o ile zwiększyć stopień trudności wysiłku;

– Kształtujesz mięśnie pleców i brzucha;

-Spotkania i zdrowa sportowa  rywalizacja z ludzi, którzy dzielą pasje.

 

Wady treningu CrossFit:

– Efekt przetrenowania przy intensywnym i nieumiejętnym doborze planu treningowego;

– Duże zagrożenie kontuzjami dla osób w podeszłym wieku, chorych i niewytrenowanych;

– Technika wykonywania ćwiczeń jest bardzo ważna bez niej trening jest nieskuteczny;

– Rezultat zbyt ciężkiego lub źle dobranego pod względem naszego wieku, wagi i sprawności  treningu,  w większości wypadków jest przeciwny od zaplanowanego.

 

Definicje związane z CrossFit

WOD – czyli workout of the day – trening dnia. Trening stanowi obwód kilku ćwiczeń. Często łączy się skrajnie różne ćwiczenia (np. martwy ciąg i skoki na skrzynię). WODy posiadają kobiece imiona.

Obwód, metoda obwodowa– wyróżnia się tym, że wpływa w dużym stopniu na wzrost odporności i wytrzymałości organizmu na zmęczenie. Metoda obwodowa charakteryzuje się wykonaniem kilku ćwiczeń po sobie, w konkretnej kolejności z obciążeniem. Przerwa wypoczynkowa następuje dopiero po 3-6 ćwiczeniach.

Liczba obwodów – czyli ile razy powtórzymy cykl 3-6 ćwiczeń.

Ruchy funkcjonalne – ogólnie pojętą sprawność.

 

CrossFit jest stworzony dla uniwersalnego skalowania, czyni go to idealnym dla każdego zaangażowanego człowieka, niezależnie od doświadczenia oraz umiejętności.

 

zielona kawa forum

Dotacje na innowacje
DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© Copyright (c) 2014 Meta Sport Sp. z o.o.