CrossFit dla początkujących cz.1

Opublikowane dnia: 13 czerwca 2014

metasport_crossfit_dla_początkujących
Co to jest CrossFit czyli CrossFit dla początkujących.
Sprawność fizyczna i zdrowy styl życia to główne założenia CrossFit. Czerpanie najlepszych treningów z różnych dyscyplin i sportów jest podstawą treningu CrossFit.

Crossfit polega na intensywnych, krótkich i różnorodnych treningach przeprowadzanych w grupie gdzie ważną rolę odgrywa rywalizacja. Główna idea to tzw. trening funkcjonalny czyli ruchy jakie wykonujemy na co dzień np. podnosząc torbę z zakupami, angażujemy wiele grup mięśniowych i stawów. Każde ćwiczenie przemyślane jest tak, by angażowało jak najwięcej grup mięśni. Mięśnie powinny pracować na maksymalnych obrotach.
Większość treningów CrossFit nie odbywa się w siłowniach czy klubach fitness, ale na salach treningowych, w parkach czy nawet na parkingach. Społeczność CrossFitu, z roku na rok się powiększa. W treningu chodzi przede wszystkim o przekraczanie swoich granic oraz o rywalizację i mobilizowanie innych. Praca nad sobą przy innych jest nieodzownym elementem CrossFitu. Podsumowując jest to trening kondycji i siły.

Historia
System treningu CrossFit został opracowany w Ameryce w latach 90. przez Grega Glassmana. Opracował on zestawy intensywnych ćwiczeń, które wykonywał w swoim garażu. Trening miał na celu poprawić motorykę i ogólnie pojętą sprawność fizyczną.
W 1995 roku Greg Glassman założył pierwszy CrossFit Gym, który w krótkim czasie stał się bardzo popularny.
Od 2000 roku Glassman wraz z żoną prowadzi firmę CrossFit Inc., która obecnie oferuje licencjonowany zestaw ćwiczeń CrossFit oraz posiada wiele siłowni.
Od 2001 roku Greg Glassman zaczął używać treningu CrossFit do trenowania policji w Kalifornii. W późniejszym czasie CrossFit został też wdrożony w trening strażaków, marines i żołnierzy amerykańskich.
Ze względu na dobre wyniki treningowe, CrossFit stał się popularny w wielu krajach świata.

efekty po probolan 50

 

Crossfit dla początkujących

CrossFit obejmuje dużą ilość dyscyplin oraz ćwiczeń, do najważniejszych należą:

– trening biegowy (interwały, wybieganie, tempówki, podbiegi);

– trening siłowy (rwanie, przysiady, martwy ciąg, podrzut, podciąganie na drążku);

– wiosłowanie;

– pływanie;

– jazda na rowerze.
Ćwiczenia przekrojowe przygotowują do wielu aktywności pod względem wytrzymałości i siły.

 

Funkcjonalności treningu crossfit:

-Siła i kondycja! Crossfit buduje wszystkie składowe: sprawność, koordynacje i moc;

– Poprzez różnorodność ćwiczeń treningowych Crossfit jest ciekawy, przy każdym treningu można wykonywać inny zestaw ćwiczeń;

– Oszczędność czasu! Potrzebujesz 20 min. aby wykonać cały trening;

– Budowa poczucia własnej wartości, to Ty podkręcasz sobie „śrubę”, sam decydujesz o ile zwiększyć stopień trudności wysiłku;

– Kształtujesz mięśnie pleców i brzucha;

-Spotkania i zdrowa sportowa  rywalizacja z ludzi, którzy dzielą pasje.

 

Wady treningu CrossFit:

– Efekt przetrenowania przy intensywnym i nieumiejętnym doborze planu treningowego;

– Duże zagrożenie kontuzjami dla osób w podeszłym wieku, chorych i niewytrenowanych;

– Technika wykonywania ćwiczeń jest bardzo ważna bez niej trening jest nieskuteczny;

– Rezultat zbyt ciężkiego lub źle dobranego pod względem naszego wieku, wagi i sprawności  treningu,  w większości wypadków jest przeciwny od zaplanowanego.

 

Definicje związane z CrossFit

WOD – czyli workout of the day – trening dnia. Trening stanowi obwód kilku ćwiczeń. Często łączy się skrajnie różne ćwiczenia (np. martwy ciąg i skoki na skrzynię). WODy posiadają kobiece imiona.

Obwód, metoda obwodowa– wyróżnia się tym, że wpływa w dużym stopniu na wzrost odporności i wytrzymałości organizmu na zmęczenie. Metoda obwodowa charakteryzuje się wykonaniem kilku ćwiczeń po sobie, w konkretnej kolejności z obciążeniem. Przerwa wypoczynkowa następuje dopiero po 3-6 ćwiczeniach.

Liczba obwodów – czyli ile razy powtórzymy cykl 3-6 ćwiczeń.

Ruchy funkcjonalne – ogólnie pojętą sprawność.

 

CrossFit jest stworzony dla uniwersalnego skalowania, czyni go to idealnym dla każdego zaangażowanego człowieka, niezależnie od doświadczenia oraz umiejętności.

 

jak zrzucić tłuszcz z brzucha

popularne wyszukania:

  • crossfit w przemyśl
  • crossfit
  • crossfit koscian

Dotacje na innowacje
DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© Copyright (c) 2014 Meta Sport Sp. z o.o.