Dieta online odchudzająca- skuteczna?

Istnieje cała gama sposobów na to, jak schudnąć – najlepsze ćwiczenia na odchudzanie , regularny trening na masę w domu z hantlami oraz wspinaczka skałkowa dla początkujących to tylko niektóre propozycje, ale inny sposób to dobra dieta online. Czytaj dalej Dieta online odchudzająca- skuteczna?

Ocet jabłkowy – wspomaga odchudzanie czy to tylko mit?

Diety odchudzające to jedne z najpopularniejszych diet, dlatego powstało ich już bardzo dużo. Mają bardzo różną skuteczność i przede wszystkim bardzo różny wpływ na zdrowie. Nie ma się co bowiem łudzić – każda z nich w jakiś sposób zawsze wpływa na nasz organizm. Czytaj dalej Ocet jabłkowy – wspomaga odchudzanie czy to tylko mit?

Czy warto włączyć do diety serek wiejski?

Cottagecheese200px

Serek wiejski to jedno z ulubionych dań osób zdrowo odżywiających się, a także odchudzających się. Stanowi bardzo wygodną alternatywę na zdrowe śniadania, gdyż można go dostać praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Jest to po prostu ser twarogowy, niedojrzewający, produkowany z mleka krowiego. Ma ziarnistą konsystencję oraz dość neutralny smak.

Czytaj dalej Czy warto włączyć do diety serek wiejski?

Bułka sojowa alternatywą dla pieczywa tradycyjnego.

Bread_and_grains_metaKrąży wiele pytań na temat pieczywa i tego czy jest zdrowe. Wiadomo powszechnie że lepiej wybierać ciemny chleb niż białe pieczywo, a więc produkty żytnie lub z mąki graham. Każdy kto zatem chce się zdrowo odżywiać lub jest na diecie odchudzającej wybiera właśnie takie wypieki. Czytaj dalej Bułka sojowa alternatywą dla pieczywa tradycyjnego.

Dieta 2000 kcal – wady i zalety.

 

Culinary_fruits_front_view

Dzisiaj trudno znaleźć osobę która przynajmniej raz w życiu nie byłaby na jakiejś diecie. Wymyślono już ich tyle, że gruba encyklopedia z pewnością by ich nie pomieściła. Większość z nich zapewne jest skuteczna, ale także wyniszcza nam organizm. Nie wynaleziono jeszcze diety cud, która pozwoliłaby na szybkie schudnięcie bez uszczerbku na zdrowiu. Do odchudzania trzeba się zabrać z głową, a przede wszystkim powoli. I tutaj z pomocą może przyjść dieta 2000 kcal.

Czytaj dalej Dieta 2000 kcal – wady i zalety.

Zdrowy tryb życia – czynniki

indywidualny trening fizyczny

Dbanie o zdrowie w dzisiejszych czasach jest zarówno dość łatwe, jak i trudne. Wszystko zależy od podejścia, motywacji i determinacji.  Z jednej strony możliwości aktywności fizycznych w każdym miejscu jest bardzo wiele, niezależnie czy jest to miasto, mniejsza miejscowość czy nawet wieś. Z drugiej zaś, pokusy czyhające na właściwie każdym kroku jest co nie miara – fast foody, wszelkie inne atrakcje aniżeli aktywność fizyczna – sport, brak czasu, obowiązki i cała reszta innych spraw na co dzień odciąga większość ludzi od wysiłku.

Jak ogólnie wiadomo, najważniejszymi czynnikami wpływającymi na życie człowieka jest aktywność fizyczna, dieta oraz sen. Połączenie tych trzech punktów może być podstawą do odpowiedniego, właściwego i zdrowego trybu życia. Dodając do tego wszystkiego brak używek oraz cykliczne, terminowe badania profilaktyczne – daje to niesamowite efekty i możliwości, szczególnie w dzisiejszych czasach.

Sport to samo zdrowie

W większości przypadków aktywności fizycznych nie wymaga zbyt wielkich nakładów finansowych i można je uprawiać właściwie wszędzie. Może być to zarówno bieganie (jogging, trucht, itp.), joga, nordic walking, ćwiczenia z kettlebells czy chociażby rower. Tak wymieniać można długo. Jeżeli się chce, nie ma problemów ze znalezieniem czegoś odpowiedniego dla siebie. Regularna aktywność pozwala utrzymać organizm w dobrej kondycji przez długi czas.

Dieta to podstawa

Co w przypadku diety? Wiadomo, że ma ona duży wpływ na codzienne życie, ale czy aż tak bardzo? Tak! Odżywianie ma ogromny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Zbilansowana dieta, która dostarcza odpowiednią ilość wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i soli mineralnych jest podstawą zdrowego trybu życia.

salad-374173_1280

Sen – priorytet

W jednym z naszych poprzednich artykułów pisaliśmy o śnie jako podstawie właściwego treningu. Można go przeczytać tutaj. Ten ważny element zdrowego trybu życia odpowiada za regenerację organizmu. Powinien trwać od 6 do 8 godzin na dobę. Jakość snu jest również ważna – wygodne łóżko, wywietrzone pomieszczenie i odpowiednia temperatura to czynniki o których nie powinno się zapomnieć!

Zdrowy tryb życia ma wpływ właściwie na każdą sferę życia człowieka. Korzyści odnoszą się do wielu elementów i płaszczyzn takich jak:

  • długość życia,
  • lepsza sylwetka i optymalizacja wagi,
  • obniżanie ryzyko występowania innych chorób (układu krążenia i oddechowe, cukrzyca, nowotwory, etc.),
  • polepszenie ogólnego samopoczucia,
  • dobra kondycja,
  • energia i witalność,
  • zwolnienie procesu starzenia się organizmu
  • itp.

Co więcej, powinno się maksymalnie ograniczać używki, ponieważ mają one bardzo szkodliwy wpływ na cały organizm – zarówno na układ nerwowy, oddechowy, krążeniowy, jak i organy wewnętrzne. Łącząc wyżej wymieniane podpunkty utrzymasz zdrowie i witalność przez długi czas!

Przetrenowanie – jak go uniknąć?

Metasport-zdjęcie

Coraz częstszym problemem wśród sportowców amatorów i pół-amatorów jest przetrenowanie. Występuje ono niezwykle często, zazwyczaj w przypadku osób trenujących na własną rękę oraz dopiero zaczynających przygodę z treningiem, niemających obszernej wiedzy na ten temat.

Czym jest przetrenowanie?

Przetrenowanie to najzwyczajniej zmęczenie, ma ono podłoże zarówno fizyczne jak i psychologiczne. Uprawianie sportu wymaga odpowiedniego zbilansowania trzech czynników – diety, treningu oraz odpoczynku.

Objawy

Najczęstszymi objawami przetrenowania organizmu sportowca jest przemęczenie stawów oraz mięśni. Powoduje to chroniczne zmęczenie, a co za tym idzie znaczne pogorszenie wyników sportowych. Opisywany problem może pojawiać się zarówno z dnia na dzień jak i objawiać się w ciągu kilku dni czy nawet tygodni.

Dodatkowymi objawami mogą być:

  • brak apetytu, a w skrajnych przypadkach utrata na wadze
  • złe samopoczucie, zarówno psychiczne jak i fizyczne
  • zaburzenia snu (bezsenność, problemy z zasypianiem, itp.)
  • zwiększenie tętna spoczynkowego organizmu
  • bóle głowy
  • brak motywacji do kolejnych treningów i ćwiczeń
  • zmniejszenie odporności organizmu (ciągłe choroby i problem z ich wyleczeniem)
  • pogorszenie ogólnej kondycji
  • chroniczne zmęczenie
  • kontuzjogenność, etc.

Kiedy występuje?

Aby unikać przetrenowania należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, które się do tego przyczyniają:

  1. intensywność treningów – zbyt duża intensywność potrafi nieźle dać w kość, szczególnie w przypadku osób rozpoczynających trening oraz powracających do uprawiania sportu po przerwie (np. choroba).
  2. objętość treningu – organizm każdego człowieka nie jest w stanie znieść zbyt szybkiego zwiększenia wymagań. Nie ma możliwości, aby osoba dopiero zaczynająca biegać, po tygodniu przebiegła 10 km.
  3. zbilansowana dieta – czynnikiem niezbędnym do właściwego treningu jest dieta bogata w potrzebne człowiekowi minerały, witaminy, białko i aminokwasy. Brak konkretnych składników może powodować “efekt domina”.
  4. brak odpowiedniej ilości snu – nieodpowiednia ilość snu powoduje niedostateczną regenerację stawów, mięśni.

Jak sobie z tym radzić?

Najlepszym sposobem na przetrenowanie jest jego unikanie. Odpowiednio zbilansowana dieta wraz z indywidualnie dobranym treningiem oraz wystarczającym czasem na regenerację organizmu pozwala na uniknięcie tego, bądź, co bądź, dużego problemu. Możliwości każdej osoby są inne, trening może rozpoczynać się z całkowicie innego pułapu, tak samo jak zwiększanie ich intensywności i objętości. Każda osoba jest inna, ma inne możliwości. Przede wszystkim pod tym kątem układany powinien być trening jak i dieta.

 Natomiast w przypadku wystąpienia opisywanego przetrenowania, radzi się, aby odpocząć. Czas bez intensywnych treningów zależny jest od zmęczenia konkretnej osoby. Należy pamiętać również, że powrót do treningów powinien być stopniowy, zaczynając od treningów mniej wymagających i intensywnych jak jazda na rowerze, jogging, czy pływanie. Pomoże to organizmowi wrócić do odpowiedniej formy, powoli, bez niechcianego przemęczenia.

Równowaga i zdrowy rozsądek!

Podstawą przy treningach, jak właściwie we wszystkim, jest zdrowy rozsądek. Zachowanie równowagi pomiędzy, już wcześniej opisywanym, treningiem, dietą oraz odpoczynkiem jest niezwykle istotne. Indywidualny trening fizyczny, dobrze zbilansowana dieta oraz odpowiednia ilość czasu na regenerację to klucz do sukcesu. Brak któregokolwiek z punktów skutkuje kontuzjami, przemęczeniem oraz wycieńczeniem organizmu.