Skuteczne darmowe diety odchudzające

Opublikowane dnia: 4 lipca 2014

metasport_skuteczne_darmowe_diety_odchudzające Najnowszy światowy trend dotyczący zdrowego żywienia lansuje całkowitą zmianę nawyków żywieniowych zamiast krótkotrwałych diet. Stosowanie diet odchudzających może być pierwszych krokiem do zmiany  sposobu żywienia. Skuteczne darmowe diety odchudzające są proponowane przez wielu specjalistów jako sposób nie tylko na pozbycie się zbędnych kilogramów, ale również jako  sposób na zmianę codziennej diety.

  

Dieta śródziemnomorska – jest jedną z najbardziej zbilansowanych zdrowych diet, zalecana jest  jako sposób długotrwałego żywienia, nie tylko jako sposób na odchudzanie. Reguluje poziom cholesterolu oraz wyrównuje nadciśnienie.

Składniki diety:
-warzywa;
-owoce;
-kasze;
-makarony;
-ryby i owoce morza;
-pieczywo pełnoziarniste.

Posiłki skomponowane z wyżej wymienionych produktów są bogate w błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki temu do organizmu dostarczane są niezbędna mikroelementy, wspomagany również jest układ trawienny.
Przy diecie śródziemnomorskiej mięso jest ograniczone do niezbędnego minimum ( wieprzowina jest całkowicie wyeliminowana), białko jest pochodzenia roślinnego. Posiłki są najczęściej gotowane na parze lub pieczone. Jako najlepsze źródło tłuszczu zalecana jest oliwa z oliwek. Warzywa i owoce ze względu na swoje ogromne wartości odżywcze najczęściej spożywane są na surowo lub ewentualnie  w postaci gotowanej . W większości posiłków powinna znaleźć się cebula i czosnek ze względu na właściwości przeciwbakteryjne.

Przy stosowaniu diety śródziemnomorskiej należy pamiętać  aby jeść 5 posiłków i pić dużo wody mineralnej.

Dieta „Morza Śródziemnego”  jest  jedną z lepiej zbilansowanych diet pod względem dostarczanych do organizmu składników.

 

Dieta wegetariańska – to dieta polegająca na wyeliminowaniu z jadłospisu produktów odzwierzęcych. Wyróżnić można kilka odmian wegetarianizmu:

efekty po probolan 50

Laktoowowegetarianizm (owolaktarianizm) – najbardziej rozpowszechniona odmiana wegetarianizmu. Polega na rezygnacji z potraw mięsnych. Do jadłospisu dopuszczone są natomiast produkty pochodzenia zwierzęcego: nabiał, jajka, miód.
Laktowegetarianizm – popularna odmiana wegetarianizmu, polegająca na wyłączeniu z jadłospisu jajek. Laktowegetarianie dopuszczają jednak spożywanie mleka i jego przetworów.
Owowegetarianizm– dieta, która z produktów zwierzęcych dopuszcza jedynie spożywanie jajek.
Weganizm– polega na rezygnacji ze spożywania wszelkich pokarmów wytwarzanych przez zwierzęta. Poza mięsem nie spożywa się też mleka, serów, jaj. Niektórzy weganie uważają miód za produkt pochodzenia zwierzęcego i w związku z tym go nie jedzą, jednak jest to sprawa indywidualnych przekonań. Według części definicji weganizm jest proekologicznym stylem życia niewykorzystującym produktów, w powstaniu których brały udział zwierzęta, takich jak skórzane ubrania, futra czy testowane na zwierzętach kosmetyki, zaś sama dieta odrzucająca pokarm zwierzęcego pochodzenia nazywana jest wówczas ścisłym wegetarianizmem.
Witarianizm – dieta polegająca na spożywaniu wyłącznie świeżych warzyw i owoców. Odrzuca jakiekolwiek potrawy gotowane. Witarianie rezygnują również z wszelkich napojów typu kawa, herbata.
Frutarianizm (lub fruktarianizm, fruitarianizm, fruktorianizm) – najbardziej zaostrzona forma wegetarianizmu. Oprócz mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, fruktarianie nie jedzą żadnych owoców i warzyw, których zerwanie uśmierciłoby roślinę (np. sałaty). Ich pokarmem są owoce, które same spadną z drzewa.
Źródło: Wikipedia

Dieta wegetariańska znakomicie wpływa na obniżenie cholesterolu, badania wykazują, iż  wegetarian rzadziej chorują na cukrzyce typu II, spożywanie produktów bogatych w witaminę E oraz nienasycone kwasy tłuszczowe wpływa w sposób pozytywny na obniżenie ciśnienia tętniczego.

Przy radykalnych odmianach diety wegetariańskiej należy zwrócić uwagę na dobór składników, dobrze zbilansowana dieta to podstawa!

 

Dieta bezglutenowa– polega na wyeliminowaniu ze swojej codziennej diety, produktów które zawierają gluten ( mieszanka białek roślinnych). Najczęściej tą dietę stosują osoby chore na celiakię albo na alergie pokarmową na gluten, nie mniej jednak dieta bezglutenowa ma coraz więcej zwolenników zarówno w śród osób chcących się zdrowo odżywiać jak i wśród osób odchudzających się.

Produkty zawierające gluten, które  należy się wyeliminować z diety:

– pszenica, orkisz,owies, pszenżyto, żyto, jęczmień;
– mąka: żytnia, pszenna, jęczmienna;
– płatki żytnie, pszenne, jęczmienne, owsiane;
-makaron pszenny, makaron żytni, pierogi, pyzy, kopytka, naleśniki;
-kasza kuskus, manna, jęczmienna ( perłowa, pęczak, mazurska), kaszki błyskawiczne zbożowe i mleczno – zbożowe, musli, kasze owsiane;
-pieczywo – chleb biały i razowy, pumpernikiel, bułki, bagietki, maca, pieczywo chrupkie, precle;
-wyroby cukiernicze: ciasta, ciastka, pizza, drożdżówki, bułka do hamburgera, bułka tarta;
– napoje mleczne z dodatkiem słodu jęczmiennego, sery z niebieską pleśnią;
– słód jęczmienny, kakao owsiane, kawa zbożowa, napoje słodzone słodem jęczmiennym, piwo, zwykły proszek do pieczenia.

Najnowsze badaniach wykazują, iż coraz więcej osób nie toleruje glutenu, poza tym wzrasta wiedza społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z GMO, dlatego też dużo osób świadomie rezygnuje z glutenu. Korzyści ze stosowania diety bezglutenowej są przede wszystkim pro-zdrowotne dodatkowo u osób które wyeliminowały gluten obserwuje się znaczny spadek wagi.

Każdą dietę powinno uzupełnić się o odpowiednią aktywność fizyczną,  spotęguje to efekt osiągnięty przez dietę.

jak zrzucić tłuszcz z brzucha

Dotacje na innowacje
DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© Copyright (c) 2014 Meta Sport Sp. z o.o.