Trening kajakarstwa górskiego w domowej siłowni.

Lubisz sporty wodne? Do nich także możesz trenować w domu. Zanim wyjdziesz nad wodę, do sportów trzeba się przygotować. Nie jednemu człowiekowi zdarzała się kolka lub skurcz po zwykłym pływaniu. W wodzie nie czujemy tak bardzo wysiłku, dlatego nie wiemy, ile z siebie daliśmy. Jednak uprawiając czy pływanie czy surfing czy nawet kajakarstwo, należy wykonać stosowny trening. Trening kajakarstwa klasycznego tak samo, jak trening kajakarstwa górskiego możesz robić w domu i jest to naprawdę proste. Taki trening także świetnie wyrzeźbi Twój brzuch, plecy i ramiona- nie będzie już tak zwanych „motylków” czy „skrzydełek” czyli mało jędrnej skóry w okolicach ramion. W łódce czy w kajaku przy wiosłowaniu pracuje głównie górna obręcz Twojego ciała. Barki i ramiona powinny być wzmocnione silnymi i wytrzymałymi mięśniami brzucha oraz pleców. Bardzo dobre będą wszelkie ćwiczenia ze skrętami. Ćwiczą one skośne mięśnie brzucha i proste na raz. Polecam szczególnie tak zwany rosyjski skręt wykonywany z ciężarkiem- idealne ćwiczenie dla ramion i mięsni brzucha, przypominające wiosłowanie. Twoim treningiem może być po prostu powtarzanie różnych ćwiczeń lekko siłowych z obciążeniem minimum 1 kg, ćwiczenia fitness w domu doskonale przygotują Cię do kajakarstwa- są bardzo uniwersalne. Jednak zanim wsiądziesz do kajaku także pamiętaj o rozgrzaniu mięśni- a na koniec pływania oczywiście rozciągnij ręce, barki i plecy.

 

Kajakarstwo górskie trening– oraz inne porady trenerów na temat różnych sportów.