Wspinaczka Trening Piła, Sopot, Śrem czy Toruń

Opublikowane dnia: 9 czerwca 2014

wspinaczka-trening
Trening wspinaczkowy (wspinaczka trening) to coraz bardziej popularny rodzaj aktywności fizycznej w naszym kraju.  Bierze się to przede wszystkim z tego, że ludzie uprawiający wspinaczkę skałkową mają po pierwsze dostęp do wielu ciekawych informacji (w internecie) na temat tego w jaki sposób trenować odpowiednie partie mięśniowe by poprawić swoją wytrzymałość na ściance.

Wyraźnie zauważalny jest wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną w każdej formie. My – polacy – prawdopodobnie ulegamy modzie, która w krajach rozwiniętych jest powszechna już od kilku lat. Nic tylko się cieszyć 🙂

Wracając do sedna tematu, czyli wspinaczka trening – chcemy skupić się na dziesięciu dość istotnych kwestiach, które przygotują Was do tego by już nigdy więcej nie robić na ściance bloku.

Po pierwsze – twój trening wspinaczkowy powinien rozpoczynać się od dobrej, nawet 10-15 minutowej rozgrzewki. Pamiętaj o rozciąganiu się (stretchning) oraz stopniowym schładzaniu organizmu pod koniec treningu. Jak skutecznie schłodzić organizm? Wystarczy, że na sam koniec treningu wybierzesz łatwą trasę wspinaczki, podczas której Twoje mięśnie zaczną stopniowo przechodzić do stanu odpoczynku.

Po drugie – urozmaicenie swoich treningów. Pamiętaj, że wspinając się na różnych trasach o różnym stopniu trudności, różnych kontach nachylenia ścianki i pozwalających angażować coraz to inne partie mięśniowe, twój progres będzie szybszy u skuteczniejszy.

Po trzecie – nie stawiaj sobie celów, w których będziesz musiał być na 100 czy 110% swoich możliwości fizycznych. Pamiętaj o tym, że każdy organizm ma inną wydajność i nie zawsze trening uniwersalny przyniesie pożądane korzyści.

zielona kawa forum

Po czwarte – sprawdź do jakich skałek masz dostęp i trenuj tak aby to one nie sprawiały Ci większego problemu. Przykładem są skały granitowe czy piaskowce, do których przygotowywać się powinno w trochę inny sposób.

Po piąte – zwiększaj obciążenie. Ale jak zwiększać obciążenie w treningu skałkowym? Nie, nie musisz brać ze sobą plecaka z piaskiem, wystarczy, że co roku zwiększysz o 20% stopień trudności, ilość i intensywność treningów. Każda podniesiona poprzeczka powinna skutkować odczuciem “granicy przetrenowania”. Tylko taka technika treningowa pozwala Twoim mięśniom dostosowywać się do nowych (trudniejszych) warunków.

Po szóste – zapamiętaj, że mimo, że powstają aplikacje mobilne na iOS czy Androida, w internecie powstają coraz to nowe serwisy, fora dyskusyjne , to nigdy nie znajdziesz idealnego złotego środka na to aby Twój organizm mógł być idealny pod każdym względem. Do tego musisz dojść sam ciężką pracą, modyfikując swoje plany treningowe, eksperymentując ze swoim ciałem.

Po siódme – pilnuj się – bezpieczeństwo to podstawa sukcesu. Nic na siłę i co ważniejsze, nie patrz na to, że kolega zdobył daną ściankę a Ty szacujesz, że możesz nie dać rady a mimo wszystko próbujesz. Zdrowie i życie jest najważniejsze, jeśli liczysz się z tym, że Twoje doświadczenie pozwala Ci na więcej niż innym śmiałkom to próbuj. Pamiętaj jednak, żeby trenować tak, żeby wrócić tu jeszcze za pewien czas.

Po ósme – odpocznij. Odpoczynek podczas wspinaczki jest rzeczą, która pozwala najbardziej zaangażowanym partiom mięśniowym odpowiednio się dotlenić i dać mięśniom chwilę na regenerację. Nie walcz sam se sobą za wszelką cenę bo w najlepszym wypadku możesz się lekko poobijać, w gorszych przypadkach możesz zerwać przetrenowany mięsień.

Po dziewiąte – zapamiętaj, że motywacja to jeden z najważniejszych Twoich przyjaciół. Oglądaj filmy w sieci z najlepszymi w Twojej dyscyplinie sportowej, patrz jak oni pokonują trudne przeszkody na swojej drodze, sprawdzaj jaką technikę stosują, jak zmieniają nogi, przekładają ręce czy w jaki sposób odpoczywają na trudnej ścianie. Ucz się od najlepszych, bądź aktywny do tego stopnia by zarażać sportem innych. Grono przyjaciół, pasjonujących się w tym co Ty  to jeden z najlepszych motywatorów.

Po dziesiąte – unikaj kontuzji. Nieraz zdarzy Ci się, że będziesz musiał zastanowić się czy na danej ścianie, w konkretnym miejscu podciągnąć się, czy odpuścić. Porażka w postaci niezakończonego OS to z drugiej strony też sukces. Zapytasz dlaczego tak postawiona jest sprawa? Otóż sukcesem jest w tym przypadku uniknięcie bardzo możliwej kontuzji, zerwania mięśnia, złamania bądź zwichnięcia.

Nie jest więc ważne czy jesteś z miejscowości Police, Polkowice, Siedlce, Śrem czy Świdnik bądź Wałcz 🙂 Ważne jest to, żebyś wziął do siebie wyżej opisane porady. To tylko dziesięć krótkich porad, które z pewnością doprowadzą do tego, że Twój trening wspinaczkowy będzie z dnia na dzień, z roku na rok rozwijał Twoje ciało i psychikę.

 

 

 

 

jak zrzucić tłuszcz z brzucha

Dotacje na innowacje
DOTACJE NA INNOWACJE – Inwestujemy w Waszą przyszłość

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

© Copyright (c) 2014 Meta Sport Sp. z o.o.